MENU

Maseczka z glinki-zbawienie dla cery trądzikowej

GLINKA ZIELONA

Glinka zielona znajduje zastosowanie przede wszystkim w pielęgnacji cery tłustej i trądzikowej.
Posiada silne właściwości odtłuszczające,matujące,oczyszczające i lekko złuszczające skórę. Działa przeciwzapalnie,przyspiesza gojenie skóry, remineralizuje ją i oczyszcza z toksyn.
W skład glinki wchodzi około 20 różnych składników mineralnych takich jak: krzem,magnez,potas,wapń,fosfor,sód i inne oraz cały szereg mikroelementów i pierwiastków śladowych:selen,molibden,cynk,krzem,mangan,miedz i tlenki żelaza (takie informacje znalazłam na opakowaniu mojej glinki).Glinkę  zieloną można użyć jako dodatek do podkładu mineralnego ze względu na świetne właściwości matujące.Ja jednak używam jej w formie maseczki.

PRZEPIS NA MASECZKĘ Z GLINKI ZIELONEJ

Potrzebne nam będą:
  • 2 łyżeczki glinki
  • woda/hydrolat
  • Wybrany olej,kwas hialuronowy(opcjonalnie)

Pierwszą rzeczą,którą musicie wiedzieć to to,do przygotowania maseczki z glinki nie wolno używać metalowych przedmiotów ponieważ glinka wchodzi w reakcję z metalami.Maseczkę możecie przygotować w szklanym lub plastikowym naczyniu,to samo tyczy się przyrządu którego użyjecie do mieszania.
Glinkę mieszamy z wodą lub hydrolatem w takiej ilości aby uzyskać papkę o jednolitej konsystencji gęstej śmietany,bez grudek.Ja do tego wykorzystuję mój ulubiony hydrolat oczarowy.Płyn należy dolewać stopniowo,aby nie wyszło za rzadkie.Na oko są to 4 łyżeczki płynu.Mieszam to wszystko palcem,ponieważ tak najłatwiej wyczuć ewentualne grudki i  łatwiej jest je rozetrzeć.Później opcjonalnie można dodać łyżeczkę wybranego oleju,dzięki temu maseczka nie będzie tak szybko wysychała na twarzy,oraz zyska dodatkowe właściwości które daje konkretny olej.Ja ten krok pomijam ponieważ moja twarz zle reaguje na wszelkie oleje.Dodaję łyżeczkę żelu hialuronowego co wzbogaca maseczkę o działanie nawilżające.Jeśli chcecie,możecie dodać jedno i drugie.Pamiętajcie aby olej dodawać zawsze po wymieszaniu glinki z wodą,jeśli zrobicie na odwrót powstaną grudki.
Gotowa maseczka nie może długo leżeć ponieważ straci swoje cenne właściwości.Taką maseczkę od razu nakładamy na umytą,dobrze oczyszczoną twarz.Pamiętajcie również aby nie zostawiać otwartego opakowania z glinką aby nic nie wietrzało :)
Maseczkę trzymamy na twarzy 15-20 minut,nie dłużej i stosujemy ją tylko raz w tygodniu.
Nie można dopuścić do tego aby maseczka zaschła na twarzy! Wtedy wysuszy nam cerę oraz może gdzie nie gdzie nas wysypać.Dlatego trzeba mieć przy sobie buteleczkę z atomizerem i co jakiś czas spryskiwać twarz wodą,aby glinka nie zasychała.
Po 15-20 minutach zmywamy maseczkę wodą,nie używamy przy tym żadnego żelu,tylko woda.Pamiętajcie aby nie zostawić na twarzy żadnych pozostałości po maseczce.Zmywamy ją ciepłą wodą(nie gorącą),delikatnie,nie trzemy.
Następnie osuszamy twarz ręcznikiem papierowym, i nakładamy kremik nawilżający 😊
Co do samej glinki,ja kupuje ją TUTAJ Jedno opakowanie(10g) w cenie 1,69 spokojnie starcza na 2 maseczki.Stacjonarnie nie widziałam u siebie nigdzie glinek,ale podobno można znalezć w Hebe.
Glinka zielona to był strzał w 10! Bardzo się cieszę,że jej spróbowałam.Od pierwszego użycia sie w niej zakochałam,już wtedy było widać efekt.Super sprawdza się również przed ważnym wyjściem.

Wasze opinie na temat tej glinki mile widziane!
Patinka.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka